2015. aasta paastumaarjapäev oli kolmapäev

Pildi autor Aira Lutsar
Paastumaarjapäev on 25 märts. 2015 aastal oli selleks kolmapäevane nädalapäev. Kuna asi on õigel päeval, õigete kombetäitmiste ja rituaalide pühaduses (ega sa ei tähista jõululaupäeva muul päeval kui õigel päeval?) siis kõik toimus nii nagu ikka:

Lootvina, Palli talu paastumaarjapäeva tähistatati juba 5 korda:

*päiksetõusu tervitamine Potimäel
*suitsusauna kütmine ja ihu küürimine kõigi Lootvina naiste iluvahenditega
*naistetrall Palli talus

Päike tõusis sel rituaalsel päeval kell 6.02 (Tartu kella järgi). Meie kogunesime 5.30 külakeskuse ees kiigel, et minna Potimäele ja vaim, keha ning hing valmis panna!
Kaasas: maarjapuna, punast paela, lõnga. Seljas seelik ja päes valge rätik! 
Päike loojus 18.38

KülliPaastumaarjapäevast on on saanud minu jaoks päriselt päev endale, mis on väge, emotsioone ja lugusid täis päikesetõusust hilisõhtuni. 

Suur tänu sulle, Marju! 

Annika: Ka minule oli see esmakordne kogemus, kuigi ma ei osalenud küll terve päev. Päikesetõus koos sinna kuuluvaga oli väga võimas kogemus, kõik see koos tantsimine, laulmine ning punaste lintide sidumine oli väga tore. Järgmine aasta loodan olla terve päev ja kõik sinna kuuluvad rituaalid kaasa teha
Toredad naised meil siin ikka ja palju tänu sulle Marju et viitsid sellised asju korraldada


Merike: "Osalesin üritusel esmakordselt. Aga lugedes eelnevaid blogimisi, ei saa ju ükski Lootvina naine jätta kasutamata võimalust, nautida päikesetõusu ja sellele järgnevaid riituseid koos meeldivate naistega. Jõudes pärast line-tantsu trenni koju olin küll väsinud, aga südames oli hea tunne. Oli tore ja meeldejääv päev.Aitäh Marju ja kõik tublid naised."

Eve: "Marju, see päev oli niiiiiiiiiiiii lahe. Päev täiesti endale, ilma kohustuste ja kiirustamiseta. Päev põnevate teemadega elust, inimestest, armastusest ja naise väest. Mina nautisin täiel rinnal. Ning eriti tänan sind Marju, sest sinu eestvedamine ja pärimuslike tarkuste varamu ning vürtsikas huumor oli kindlasti see kirss tordil. Lahedad olid ka teised naised, kellel lugusid ja pajatusi kuulates võis tõdeda, et Eesti naine on üks väekas moor Ma hakkan nüüd siis motivatsioonikirja kirjutama järgmiseks aastaks!"


Aira: "Kui nägin FB-s kutset, tundus selline üritus põnev ja uudne minu jaoks. Elus on selline etapp, kus mõned sõbrad on kadunud kõrvalt ja tundus, et on aeg käes uute sõprade jaoks. See ajendaski mind reageerima Marju kutsele. Laulu ja tantsuga kaasa mineja olen kehva aga vaadates päiksetõusu koos teiste endasuguste ürgnaistega tundus, et võib häälel lasta kõlada ja ka kelmikat tantsu teha. Kõige võimsama, ausama ja sügavama, pisaraid tekitava tunde tekitas punase lõnga sidumine kaseoksale koos südamesoovidega - lapsed on mul tõsiselt haiged ja nendele tervise soovimine ja sellesse ka uskumine on võimas. Mul oli väga kahju, et pidin tööle minema ja koostegemisse tuli lünk sisse aga hea tundega tulin sauna tagasi. Suitsusaunakogemus oli mul esmakordne Oma esiemadest rääkimine/kuulamine on vajalik, põnev ja hariv. Vahva on see, et kui aastas korra rääkida siis ei ole eelmisel korral räägitu meeles

 Sütelkõnd on mul veel tegemata Teiega teeks sell ära küll!"

Kangete ja Ilusate Eesti Naiste paastumaarjapäevaline meenutus:
https://youtu.be/DAotcPaQkgk